Toets Summary
0 of 20 Vragen completed
Questions:
Information
You have already completed the toets before. Hence you can not start it again.
Toets is loading…
You must sign in or sign up to start the toets.
You must first complete the following:
Results
Results
0 of 20 Vragen answered correctly
Your time:
Time has elapsed
Categories
- M1C 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- Current
- Review
- Answered
- Correct
- Incorrect
-
Question 1 of 20
1. Question
Waar moet je als eerste aan denken bij een verkeersongeval?
M1C60197
CorrectHet allereerste waar je aan moet denken wanneer je betrokken bent bij een verkeersongeval is je eigen veiligheid. Pas als je zelf in veiligheid bent, kun je je gaan bekommeren over anderen.
IncorrectHet allereerste waar je aan moet denken wanneer je betrokken bent bij een verkeersongeval is je eigen veiligheid. Pas als je zelf in veiligheid bent, kun je je gaan bekommeren over anderen.
-
Question 2 of 20
2. Question
Mag je vlak voor of op een spoorwegovergang inhalen?
M1C30014
CorrectEr geldt geen inhaalverbod vlak voor of op spoorwegovergangen. Het is echter niet verstandig om vlak voor of op spoorwegovergangen in te halen in verband met de mogelijkheid van naderende treinen en eventueel tegemoetkomend verkeer.
IncorrectEr geldt geen inhaalverbod vlak voor of op spoorwegovergangen. Het is echter niet verstandig om vlak voor of op spoorwegovergangen in te halen in verband met de mogelijkheid van naderende treinen en eventueel tegemoetkomend verkeer.
-
Question 3 of 20
3. Question
Als je gaat ritsen, dan:
M1C30001
CorrectOndanks het onderbord wat vermeldt “geef ritser ruimte”, voer je een bijzondere manoeuvre uit. Het wisselen van rijstrook is een bijzondere manoeuvre en ritsende bestuurders moeten tijdens het ritsen, alle overige bestuurders op de rijbaan voor laten gaan.
IncorrectOndanks het onderbord wat vermeldt “geef ritser ruimte”, voer je een bijzondere manoeuvre uit. Het wisselen van rijstrook is een bijzondere manoeuvre en ritsende bestuurders moeten tijdens het ritsen, alle overige bestuurders op de rijbaan voor laten gaan.
-
Question 4 of 20
4. Question
Moet je de autobus voor laten gaan?
M1C40016
CorrectDe autobus geeft richting aan om weg te rijden bij de halte. De halte is binnen de bebouwde kom geplaatst en je moet de autobus dus voor laten gaan.
IncorrectDe autobus geeft richting aan om weg te rijden bij de halte. De halte is binnen de bebouwde kom geplaatst en je moet de autobus dus voor laten gaan.
-
Question 5 of 20
5. Question
Dit bord betekent:
M1C50017
CorrectBord B02 geeft het einde van een voorrangsweg aan. De normale voorrangsregel geldt nu of andere verkeerborden moeten iets anders aangeven.
IncorrectBord B02 geeft het einde van een voorrangsweg aan. De normale voorrangsregel geldt nu of andere verkeerborden moeten iets anders aangeven.
-
Question 6 of 20
6. Question
Je ziet een bekende van je lopen op straat. Mag je de claxon gebruiken om hem te begroeten?
M1C40020
CorrectHet geven van lichtsignalen met je claxon is toegestaan om gevaarlijke situaties kenbaar te maken aan andere weggebruikers. Het tegenkomen van een bekende is er daar geen van.
IncorrectHet geven van lichtsignalen met je claxon is toegestaan om gevaarlijke situaties kenbaar te maken aan andere weggebruikers. Het tegenkomen van een bekende is er daar geen van.
-
Question 7 of 20
7. Question
Je veiligheidsgordel klikt niet goed in de houder. Mag je dan toch gaan rijden?
M1C80019
CorrectVeiligheidsgordels moeten altijd deugdelijk zijn bevestigd voordat je aan het verkeer deelneemt. Als de gordel niet goed in de houder klikt, bestaat de kans dat deze tijdens een aanrijding losschiet met alle gevolgen van dien.
IncorrectVeiligheidsgordels moeten altijd deugdelijk zijn bevestigd voordat je aan het verkeer deelneemt. Als de gordel niet goed in de houder klikt, bestaat de kans dat deze tijdens een aanrijding losschiet met alle gevolgen van dien.
-
Question 8 of 20
8. Question
Het regent hard en het zicht is erg slecht. Mag je nu mistlicht aan de achterzijde voeren?
M1C40040
CorrectHet is strikt verboden om tijdens regenval het mistachterlicht te voeren. De felle rode lamp, wordt door de weerspiegeling van het natte wegdek extra versterkt.
IncorrectHet is strikt verboden om tijdens regenval het mistachterlicht te voeren. De felle rode lamp, wordt door de weerspiegeling van het natte wegdek extra versterkt.
-
Question 9 of 20
9. Question
Op hoeveel meter afstand van de uitvoegstrook, geef je richting aan als je de autosnelweg wilt verlaten?
M1C30036
CorrectOp autosnelwegen, waar de maximumsnelheid doorgaans 130 km. per uur is, geef je richting aan op ca. 300 meter voor de uitrijstrook.
IncorrectOp autosnelwegen, waar de maximumsnelheid doorgaans 130 km. per uur is, geef je richting aan op ca. 300 meter voor de uitrijstrook.
-
Question 10 of 20
10. Question
Mag een aanhangwagen zwaarder zijn dan het trekkende voertuig?
M1C70016
CorrectDe aanhangwagen of oplegger mag zwaarder zijn dan de lege vrachtauto. Uit het kentekenbewijs van de vrachtauto moet dan wel blijken dat de vrachtauto een dergelijke zware aanhangwagen of oplegger mag trekken.
IncorrectDe aanhangwagen of oplegger mag zwaarder zijn dan de lege vrachtauto. Uit het kentekenbewijs van de vrachtauto moet dan wel blijken dat de vrachtauto een dergelijke zware aanhangwagen of oplegger mag trekken.
-
Question 11 of 20
11. Question
Ben je verplicht een veiligheidshesje in de vrachtauto te hebben?
M1C60203
CorrectVeiligheidshesjes zijn in Nederland niet verplicht. Het is echter ten zeerste aan te raden er eentje in de vrachtauto te hebben om in noodgevallen te gebruiken. De fluorescerende en reflecterende delen op het hesje zorgen voor een betere zichtbaarheid in noodsituaties.
IncorrectVeiligheidshesjes zijn in Nederland niet verplicht. Het is echter ten zeerste aan te raden er eentje in de vrachtauto te hebben om in noodgevallen te gebruiken. De fluorescerende en reflecterende delen op het hesje zorgen voor een betere zichtbaarheid in noodsituaties.
-
Question 12 of 20
12. Question
Je wilt achteruit in file parkeren. Moet je de voetganger voor laten gaan?
M1C30114
CorrectAchteruit in fileparkeren is een bijzondere verrichting. Tijdens het uitvoeren van een bijzondere verrichting, moet je alle weggebruikers voor laten gaan.
IncorrectAchteruit in fileparkeren is een bijzondere verrichting. Tijdens het uitvoeren van een bijzondere verrichting, moet je alle weggebruikers voor laten gaan.
-
Question 13 of 20
13. Question
Welk bord waarschuwt je, dat je een zebrapad nadert?
Klik het juiste verkeersbord aan.
M1C50078
CorrectBord J22 waarschuwt je ervoor dat je een voetgangersoversteekplaats (zebrapad) nadert. Bord J23 waarschuwt je voor voetgangers. Bord L2 geeft een voetgangersoversteekplaats aan.
IncorrectBord J22 waarschuwt je ervoor dat je een voetgangersoversteekplaats (zebrapad) nadert. Bord J23 waarschuwt je voor voetgangers. Bord L2 geeft een voetgangersoversteekplaats aan.
-
Question 14 of 20
14. Question
Je schokdempers zijn defect. Mag je hiermee blijven rijden?
M1C80022
CorrectEen vrachtauto moet zijn voorzien van goed werkende schokdempers. Het is een verplichte inrichtingseis. Je mag echter, als je schokdempers defect zijn, rustig rijden naar een specialist om deze te laten vervangen.
IncorrectEen vrachtauto moet zijn voorzien van goed werkende schokdempers. Het is een verplichte inrichtingseis. Je mag echter, als je schokdempers defect zijn, rustig rijden naar een specialist om deze te laten vervangen.
-
Question 15 of 20
15. Question
Uit welke vaardigheden bestaat verkeersinzicht?
M1C90003
CorrectWaarnemen, observeren, concentreren en anticiperen zijn de vaardigheden van verkeersinzicht.
IncorrectWaarnemen, observeren, concentreren en anticiperen zijn de vaardigheden van verkeersinzicht.
-
Question 16 of 20
16. Question
Hoe kun je het beste een vrachtauto laten uitrollen?
M1C60185
CorrectOm een auto milieubewust te laten uitrollen, dien je alleen het gaspedaal los te laten. Het motormanagement sluit de brandstoftoevoer naar de motor uit, waardoor de auto nauwelijks brandstof verbruikt. Zodra je het koppelingspedaal intrapt, moet het motormanagementsysteem juist het brandstoftoevoer regelen om de motor stationair te laten draaien.
IncorrectOm een auto milieubewust te laten uitrollen, dien je alleen het gaspedaal los te laten. Het motormanagement sluit de brandstoftoevoer naar de motor uit, waardoor de auto nauwelijks brandstof verbruikt. Zodra je het koppelingspedaal intrapt, moet het motormanagementsysteem juist het brandstoftoevoer regelen om de motor stationair te laten draaien.
-
Question 17 of 20
17. Question
Je wilt de rotonde bij de 2e afslag verlaten. Op welk punt geef je rechts richting aan?
M1C30063
CorrectTer hoogte van punt B geef je richting aan naar rechts om aan te geven dat je de rotonde gaat verlaten.
IncorrectTer hoogte van punt B geef je richting aan naar rechts om aan te geven dat je de rotonde gaat verlaten.
-
Question 18 of 20
18. Question
Is het verstandig dat je bij een stilstaande file, de motor uitschakelt?
M1C60190
CorrectAangeraden wordt om je motor af te zetten wanneer je langer dan 30 seconden voor een verkeersnoodzakelijke stop moet stilstaan.
IncorrectAangeraden wordt om je motor af te zetten wanneer je langer dan 30 seconden voor een verkeersnoodzakelijke stop moet stilstaan.
-
Question 19 of 20
19. Question
Welk bord waarschuwt je voor een kade of rivieroever?
Klik het juiste verkeersbord aan.
M1C50080
CorrectBord J26 waarschuwt je voor een kade of voor een rivieroever. Bord J15 waarschuwt je voor een beweegbare brug.
IncorrectBord J26 waarschuwt je voor een kade of voor een rivieroever. Bord J15 waarschuwt je voor een beweegbare brug.
-
Question 20 of 20
20. Question
De rechterruitenwisser is defect. Mag je zo gaan rijden?
M1C80025
CorrectHet is op vrachtauto’s verplicht om een goed werkende ruitenwisinstallatie te hebben. Eén wisser die de hele voorruit wist is ook toegestaan.
IncorrectHet is op vrachtauto’s verplicht om een goed werkende ruitenwisinstallatie te hebben. Eén wisser die de hele voorruit wist is ook toegestaan.